Powered By Blogger

Tuan Tanah

Foto saya
W.putrajaya, Malaysia

Isnin, 10 September 2012

Burger Mini Malaysia..

comel x? 



Pd hari Ahad lepas aku tlh membuat burger mini.
Dh lama nk wat but sntiasa aku tangguh.
So projek tertangguh nie akhirnya berjaya gak aku wat.
Pulang jer dt krja at 2100hrs,aku terus uli tepung.
Aku juz mggunakan cawan tok dijadikan sukatan tepung,2 cwn tpg gndum.
Setlh aku sebatikan bersama yis,sedikit garam,air,aku ketepikan n biarkn tepung kembang.
Aku terus wat sambal bilis. Olehkrn wat hy 2 cawan tpg,jd x byk smbal bilis yg aku wat.
Sambal aku biarkn pecah minyak n keringkn sedikit.
Sejam kemudian,aku dapati tepung yg ku uli td naik 2 x gnda.
Aku kuarkn angin n bhgikn kpd doh yg kcl n comel. Aku dpt wat doh kcl sebyk 19 biji.
Aku biarkn doh agr ia naik.
then aku continue dgn menggoreng doh yg comel tu.
ermmm,mmg comel.
Apbl sejuk,aku potong sedikit untuk memasukkn smbal bilis.
Taraaaa...burger ku spt di ats.
Sebaik siap,husben mam sj 9 biji. dia kata sdp n niaga la...
heh,,heh,,,x terfikir n berminat nk niaga.
Juz tok mkn2 fmly sj.

Jmp lg....

Tiada ulasan:

Islamic Calender..

http://azliza-jaja.blogspot.com/